En "frisk" bil men en tunnare plånbok

Nu har jag varit och hämtat bilen från service. Snyggis, min bil förstås, är nu nyservad och alldeles "frisk". De kunde hitta något fel på det jag hade beskrivet så antingen har jag inbillat mig eller så går det sönder, vad du än är, så fort nybilsgarantin går ut. Det är väl så det brukar vara, eller hur? Ja, ja, jag ska väl inte tjata om det nu hela tiden. Hur var det nu? Leva här och nu? Det ska ju vara mitt motto men det är svårt att leva upp till det.

Hursomhelst, som vanligt blev den en ganska saftig räkning för service, dryga 2400 kr. Och jag som måste serva bilen var 1000 mil eftersom jag har en etanolbil, vilket i mitt fall blir två gånger per år. Hutlöst dyrt! Men lite plåster på såren fick jag iaf. En service i den kostnadsstorleken gav mig iaf möjligheten att utnyttja Bilbolagets erbjudande, två endagarsbiljetter till Gatufesten här i Sundsvall i juli (värde 2 x 345 kr). Visst hade varit bättre om räkningen istället blivit 700 kr billigare utan biljetterna men jag misstänker att så inte är fallet och då är ju biljetterna i liten tröst. Jag har inte varit på gatufesten på några år så det ska bli kul att gå i år

Kommentarer
Postat av: Jullan

När vi servar Volvo så kostar det minst 6000kr. i och för sig bara en gång per år...men 2400 låter inte så farligt.

2009-05-08 @ 10:41:50
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0