Nyser för fulla muggar

Nej, jag är inte förkyld. Jag har bara klippt hunden och tycks att fått näsan full med hundhår.

Stackars hund som han ser ut. Matte ska nog inte satsa på en karriär som hundfrisör. Det är ju tur att man har en lockig hund för då syns inte felklippningarna lika mycket. Men jag har bett mamma att göra lite finputsningar på klippningen i morgon och se om hon kan rädda något som räddas bör :). Framför allt fötter och ansikte måste förbättras. Men iaf, nu ser man faktiskt att det är en pumi jag har, trots dålig klippning. Jag var inte säker på om det skulle finnas en lockig päls under allt babyfjun men så var iaf fallet. Tack och lov, pumi ska ju vara lockiga. Trots att Troy under klippningen hade helt fyrkantiga öron för en stund så har han nu iaf de karaktäriskta pumiöronen, kanske t o m tydligare än pappa Viggo.

Det tråkiga med klippningen är att nu är allt babyfjun borta. Mattes lillbäbis har blivit en stor och stilig pojke som är sin pappa upp idagen. Litet sorgligt är det iaf, valpigheten kommer aldrig igen, snyft.

Efter klippningen gick jag ut med hunden och givetvis stod jag på huvudet (kanske inte bokstavligen). Traktorn hade varit här och skrapat parkeringen och det var rent ut sagt snorhalt. Jag slog mig kanske inte så där vansinningt mycket men det var tillräckligt för att få ont i ryggen. Jag måste ha sträckt ryggen i fallet. Det småvärker nu och jag känner jag är ganska öm i muskulaturen. Hoppas bara att det ger med sig till i morgon. Jag vill verkligen inte dras med ryggvärk, usch.

I morgon väntar en ny vecka med nya förväntningar och ny kurstart. Ska bli spännande att se vad både veckan och kursen för med sig. Hoppas på gott givetvis :)

Jag hoppas att ni alla får en superduper trevlig vecka! Ha det så bra och så säger jag nu tack för denna vecka och god natt!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Snygg blogg!

2009-03-31 @ 19:37:15
URL: http://kristinaviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0