Fortfarande bara grått och regn

Jag vet att jag tjatar, men varför kan det inte sluta regna någon gång. Tittar ut genom fönstret och ser sjön där nere alldeles mörk utav himlens spegelbild. De enda som tycks glädjas åt vädret är fåglarna. Såg just en fågel av något slag dra upp en daggmask ur gräsmattan och mumsa i sig den. Och inte har de gråa flugsnapparnas ägg kläckts ännu heller. Inte vill väl de stackars nakna ungarna komma ur de varma trygga äggen när det regnar och är kallt. Det är förresten tredje året i rad som fågelparet (kan det vara samma par?) hittar tillbaka till min altan och bygger bo i blomhållaren på väggen. Alltid roligt att följa de stackars livens utvecklingen och se hur föräldrarna strävsamt hämtar mat till de ständigt hungriga barnen.

Åker nog snart hem ikväll, hundträning i morgon (sista gången har jag bestämt, blir för dyrt att ständigt åka fram och tillbaka mellan Viksjö och stan) och tvättstuga väntar där hemma.

Håll nu tummarna för ett bättre väder! Det vore väl allt bra trevligt med lite varmare och torrare väder till midsommarafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0