Ett år äldre och ett år visare...

skulle man ju iaf kunna hoppas. Men nej då, ett år äldre tycks inte automatiskt innebära ett år visare, snyft :(. Men frågan är om man kan bli så mycket visare egentligen??? Ett skämt, om det inte uppfattades. Men säkerligen är det nog så att man nog blir lite visare och klokare för var dag som går. För förhoppningsvis gör man inte om de misstag man redan gjort, iaf inte allt för många gånger, en och annan gångs upprepning av ett misstag händer förstås. Men bortsett från misstagen så tror jag nog att man blir visare trots allt. Kanske inte intelligentare men dock visare. Man lär sig egentligen något nytt varje dag utan att man överhuvudtaget inte tänker på det. Kanske borde man skriva ner det man lär sig under en dag. Det ger ju chans att faktiskt reflektera över det dagliga lärandet och få en att inse att man faktiskt blir visare för vart år som går.

Nåväl, visare eller inte visare återstår väl att se gissar jag. Hur som helst så är jag nu 35 år och med kan jag enkelt konstatera att jag verkligen är närmare 40 än 30. Men, men, jag ska inte gråta några tårar över det. Födelsedagen har iaf varit en riktigt bra födelsedag. En stor del av dagen gick till att förbereda dagens födelsedagskalas och i kväll har härliga släkten varit här och uppvaktat mig. En massa presenter fick jag som jag givetvis tackar och bockar för. Jag har en allt bra snäll släkt :)

Nu lär det väl ändå vara dags att sova lite. Gamlingar som jag behöver mycket sömn och bör ju inte vara uppe så här länge, eller hur? Dags att logga ut och krypa ner i sängen för lite, välbehövlig, skönhetssömn :). God natt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0