Stress, stress och ännu mer stress

Idag ska jag skriva ett riktigt gnälligt inlägg. Så det är bäst ni håller i er eller klickar vidare till en mer positivare blogg och återkommer i morgon :).

Så vad tänker jag då beklaga mig över. Jo, det ska jag berätta för er omgående. Jag är stressad, så otroligt stressad och jag har svårt att stressa av. Orsaken till detta är att jag pluggar och jobbar samtidigt. Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt, jag menar det rör ju sig bara om två veckor eller ynka tio arbetsdagar. Men jag kan inte hjälpa det. Det är inte så att jag har oerhörda mängder uppgifter att färdigställa på jobbet (visst finns det många men det är inte orsaken). Orsaken är istället att jag är så splittrad mellan studier och arbete. Som grädde på moset kan läggas mitt dåliga samvete. Mitt dåliga samvete att jag inte gör tillräckligt på jobbet och är borta alldeles för mycket (har faktiskt fått klartecken från chefen). Mitt dåliga samvete att jag inte hinner med studierna och att jag sviker mina medstuderande i de stundande grupparbetena. Där är orsaken till min stress. Och jag vet att det inte på något vis hjälper någon överhuvudtaget att jag har dåligt samvete. Jag måste försöka se förbi det, annars kommer nästa vecka att bli outhärdlig. Det är dags att ta ett djupt andetag, slappna av och försöka ta de närmaste sju arbetsdagarna som de kommer. Då ska det nog gå bra.

Kommentarer
Postat av: Kikan

Känner igen det där....det är oerhört kämpigt att jobba och plugga på samma gång. Ta det lungt så att du inte kör slut på dig helt och hållet bara. När det lugnar ner sig får du unna dig något riktigt härligt!!



Tack för dig gulliga kommentar på min blogg, den värmde!! Stor kram från Kikan

2009-01-22 @ 20:04:03
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Här är vi vana att läsa gnällbloggar, så du kan få gnälla för en gångs skull oxå :)

2009-01-25 @ 20:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0