Sen morgon

Har nyligen kommit till jobbet trots att jag borde varit här tidigare och jobbat med bokslutet. Men det går inte alltid som man vill. I går kväll när jag skrev det förra inlägget så fick jag plötsligt problem med ögonen. Texten flöt ihop och ju mer jag koncentrerade mig desto värre blev det. När jag skulle läsa igenom den färdigskrivna texten fungerade det inte alls och jag blev bara illamående. Som den hypokondriker jag tycks vara kastade jag mig på telefonen för att ringa mamma distriktsköterskan. Jag ringer alltid mamma vid minsta lilla krämpa, verklig eller inbillad. När jag pratade med mamma fick jag snart klart över varför jag såg så dåligt. Huvudvärken började krypa ner över ena ögat och det kändes som om ögat var på väg ut ur skallen. Så i natt har jag haft ett sådant där ej så trevligt migrananfall. Jag har kunnat sova men har vaknat då och då och trott att min sista stund var kommen. Och när jag vaknade i morse var jag långt ifrån ok så efter att jag rastat och matat hunden kröp jag ner i sängen en timme till. Och efter den timmens sömn och duschen därefter börjar jag känna mig om inte "fit for fight" så iaf ganska ok, tack och lov. Huvudet värker fortfarande men det är inte längre migrän och jag är stel i nacke, ryggrad och handleder men annars förhoppningsvis tillräckligt pigg för att jobba vidare med bokslutet. Slutet närmar ju sig (inte världens slut eller mitt slut utan bokslutets deadline) så det gäller att snabba på. Bäst att återgå till jobbet nu.

Ha en trevlig trettondag!

Kommentarer
Postat av: Partypingla

Du skulle hört av dig, så hade du fått migräntablett av mig. Jag var i alla fall och såg till att Modo förlorade igår hi hi. Nu är det din tur att gå! Hörs...

2009-01-06 @ 15:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0