Partitillhörighet

Jag råkade upptäcka något kul på nätet alldeles nyss. BloggParti är en sajt där man kan testa vilket parti en blogg röstar på. Vad jag förstår har sajtens grundare valt 100 bloggare från respektive parti och med hjälp av dessa bloggar klassificeras sedan den text eller blogg man vill testa partitillhörigheten på. Så det är ju förstås inte säkert att en bloggs ägare röstar på just det parti som blir resultatet. Det är i stället så att bloggens text är skriven som partimedlemmar från respektive parti.

Eftersom jag är politiskt intresserad så kunde jag förstås inte låta bli att testa min egen blogg och se om jag skrev som mina partikamrater. Låt mig säga så här: det gjorde jag uppenbarligen inte. Så frågan är nu, ska jag ändra politisk uppfattning, min skrivstil eller bara se testet som en kul grej och inte göra något därefter. Tja, vad tror ni jag kommer att göra? Faktiskt ingenting. Men ett litet lustig test var det iaf. Vill ni veta vilket parti jag röstar på enligt det här testet så får ni pröva själva genom att ange min adress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0