Njuter av tillvaron...

gör jag just nu. Jag sitter uppkrupen i soffan med en liten varm pumivalp liggande på mina fötter medan jag frossar ur det sista lagret ur Aladdinlådan. Mm, vad gott. Jag borde väl ha dåligt samvete för frosseriet men idag struntar jag idet. Jag tycker att jag är värd det efter att ha jobbat och slitet fram till halv tio ikväll. Slitit med bokslutet i flera dagar förresten. Men just nu mår jag som en sagoprinsessa, den här känslan skulle man ha jämnt. Undrar om man kan kapsla in känslan och plocka fram den vid tuffare tider?

Till helgen har jag lovat mig själv att bara koppla av och njuta. Känns så välbehövligt. Jag ser fram emot långa filmstunder återigen uppkrupen i soffan (men med den fart jag håller på frosseriet ikväll lär det väl bli en helg utan choklad) i lugn och ro. En och annan promenad med Troy blir det förstås också och vem vet kanske följer kameran med ut då. Det var allt för länge sedan jag sist var ute på fotosession. Och höjdpunkten nummer ett för helgen har jag sparat sedan tidig december för att avnjutas vid rätt ögonblick. Jag pratar förstås om filmen Mamma Mia. Jag såg den i somras och tyckte väl kanske inte att den var den absolut bästa filmen som finns men det är en sådan där film som får en att må så där suveränt jättebra. Och nu ska jag alltså se den i helgen. Och så ska jag drömma mig tillbaka till grekiska övärlden. Härligt, härligt, jag kan knappt bärga mig :)

Förresten, måste berätta att Troy har en lös tand. Jippi, snart slut på valpbitandet!!! Tyvärr var det förstås inte en "huggis" men någonstans ska det väl börja. Min lilla pojke börjar bli stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0