Ingen intellektuell utmaning ikväll :)

Vilken kväll! Allt jag har gjort sedan jag kom hem från jobbet är att ligga i soffan och slötitta på tv. Jag har förstås också varit ut med hunden en sväng, så en aningens nytta har jag väl kanske gjort ändå, men inte mycket :). I kväll har jag kollat in något mycket givande, eller kanske inte. Jag fastnade framför den engelska versionen av Let's dance eller som den heter Strictly come dancing. Jag kan inte påstå att det är på grund av deltagande kändisar som jag såg programmet, ska jag var ärlig var Emma från Spice Girls (var det Baby Spice tro?) den enda jag överhuvudtaget kände igen. Men jag blev liksom fast framför detta program. Av någon anledning är det faktiskt kul att se dans. Kanske beror det på att jag själv dras med minst två vänsterfötter och har inte minsta danstalang i kroppen över huvudtaget. Jag kan inte ens dansa enkel foxtrot trots många pinsamma försök. Men som sagt, kul att se andra försöka och lyckas med mer eller mindre goda resultat. Kanske var det också så att denna typ av underhållning var allt som min bokslutsfulla hjärna klarade av i kväll. Det krävdes liksom inte särskilt mycket av min koncentrationsförmåga, som tur är. Ska bli intressant att se om jag blir nyfiken på årets omgång av den svenska Let's dance. Den lär väl börja snart eller hur?

I morgon jobb igen. Konstigt nog ska bli det skönt att vara ensam på jobbet i morgon. Det dras inte i en från alla håll när man är ensam och det är betydligt lättare att koncentrera sig och få något gjort. Men Troy får iaf bli mitt sällskap i morgon. Lite levande liv vill man iaf ha i närheten, annars blir det en extra tung dag.

Hoppas ni får en alldeles härlig helg! Passa på och njut om ni är lediga. Njut åt mig också är ni snälla :)

Kommentarer
Postat av: Proforma

Kan det bero på att vi är lejon... som vi (jag med) dras med två vänsterfötter :)

Jag har väl aldrig tyckt om att dansa, inte min grej men däremot tycker jag det är jätteroligt med program där andra dansar, som Let´s dance. Jag kommer definitivt att titta på det!



Just nu känns arbetssituationen inte direkt uppåt, om jag så säger. Eftersom företaget gick i konkurs så har jag ändå en viss tid med garantilön så jag behöver inte ännu känna mig pressad av arbetsförmedlingen. Det vänder nog snart när jag fått smälta det hela! Tack för din uppmuntran!

Ha det gott!

2009-01-02 @ 23:53:32
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Jullan

Du är inte ensam...jag ska oxå jobba, heeela kvällen.

2009-01-03 @ 10:29:15
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: friduss

fin blogg :)

ha en bra dag!

2009-01-03 @ 12:33:50
URL: http://www.fridus-s.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0