Fredag kväll framför teven

Tänka sig, det blev faktiskt fredag kväll den här veckan också. I eftermiddags var jag inte riktigt säker på om det verkligen skulle bli fredag kväll. Men nu är jag avstressad och slappar i soffan framför teven. Troy har också till slut stressat av men det har varit ganska vilt här hemma ikväll. Låt mig säga så här, vi har mer eller mindre slagits om mina skor. Troy har helt enkelt inte kunnat lämna skorna i fred. Kanske beror det på att det kliar i munnen på Troy. Jag upptäckte nyss att han tappat ytterligare två tänder, den mindre huggtanden som sitter närmaste huggisarna i överkäken. Kanske står huggisarna på tur nu. Hoppas, hoppas!!!

Som vanligt en fredagkväll har jag kollat in Let's Dance. Jag missade dock den första halvtimmen för när jag slog mig ner i soffan nerbäddad med täcket hämtat från sängen så... ja, vad tror ni hände då? Yes, helt rätt. Jag somnade på stört, det var nog bara turen att jag vaknade en halvtimme senare. Många fredagar har jag sovit bort helt och hållet och vaknat stel som en planka i soffan klockan fyra på morgon. Inget att eftersträva :).

Vad gäller Let's dance måste jag bara säga, vilken härlig person Elisabet Höglund verkar vara. Vilken humor och vilken spexare! Det hade man aldrig kunnat tro när man såg henne som en ytterst kompent reporter i Svt. Jag hoppas att vi får njuta av Elisabets person i Let's Dance ytterligare  några veckor. Absolut bäst måste jag nog säga att Laila Bagge är. Jag bryr mig faktiskt inte om att hon tydligen har ganska stora danserfarenheter, det är bara roligt att se någon som behärskar dansen i detta program så bra som hon gör. En annan stor favorit, med betoning på stor, är förstås Magnus Samuelsson. Vilken kille! Trots sin storlek dansar han absolut underbart. Där ser man, det går inte att döma ut någon i dans grundat på personens utseende. Det lärde vi väl förstås redan den säsongen när Anna Book var med. Snart får veta vilka som dansar vidare och vem som får åka hem. Jag har faktiskt ingen gissning på vem som åker ut, mycket för att jag inte såg de första dansarna. Men som sagt, snart vet vi.

Ha nu en alldeles toppenfin helg och njut av det som återstår av denna fredagkväll. Just den här fredagen kommer ju trots allt aldrig åter.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Håller med dig om Let´s dance... Laila, Magnus bäst, sen är det flera på tredje plats...

Elisabeth Högström förvånar mig mycket, så glad och trevlig hon är! Har träffat henne i verkligheten vid flera tillfällen när jag hade butik, upplevde henne väldigt butter då. Det var många år sedan så hon kanske har ändrat sig. Nu gillar jag henne verkligen, hon är härlig!

Trevlig helg!

2009-01-23 @ 23:21:28
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Jag får snällt vänta på reprisen. Har haft strömavbrott ett par timmar ikväll som inte tog hänsyn till Let´s dance...



Ha en bra helg du med!



ps: Klart du ska leta efter ljusstaken och måla den! :)

2009-01-24 @ 00:09:08
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Alla kan dansa, bara att våga :) Sen kanske det är mer eller mindre bra, så nu kan du oxå hänga med

hi hi.

2009-01-25 @ 01:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0