Shoppingtur till Ikea

Idag behövde jag ett litet avbrott i studierna för att rensa huvudet lite och framför allt få bukt med huvudvärken jag dragits med hela dagen. Och då lockade förstås lite shopping.

Efter att jag slängde ut julgranen (eller egentligen bar upp den och pyntet på vinden) fick jag utrymme över i vardagsrummet som jag tänkte göra till en mysig läshörna. Jag tänkte att det skulle vara skönt att sitta och läsa studielitteraturen där i stället för vid köksbordet eller i soffan. Jag har en rottingfåtölj som jag köpte för några sedan på Ikea (tror inte att Ikea säljer den längre) som faktiskt är oväntat bekväm och den står i hörnet som jag planerar för. Jag har delvis redan nu några hyllor med prydnassaker i hörnet men jag skulle vilja ha några till. I mina ögon krävs det lite böcker för att göra en läshörna riktigt mysig. Överhuvudtaget så tycker jag om böcker och bokhyllor i ett hem. För mig är böcker en stor del av ett hems själ. Böcker är helt enkelt livet. Så det blir alltså två nya hyllor för lite böcker. Och hyllorna ska få lite färg. Och färgen blir förstås min absoluta älsklingsfärg just nu, grön. Jag är helt tokig i grön just nu, kanske är det för att jag längtar efter våren. Men som alla vet, grönt är skönt :)

En liten rund matta, även den i grönt, blev det att ha under stolen för att inte få fler repor i parketten än jag redan har. Och så en kudde att ha i fåtöljen för att den ska bli riktigt bekväm. Kudden ska sedan klädas i ett snyggt grönt (jag sa ju att jag är galen i grönt) tyg som köpte för några veckor sedan.

Nu är planerna lagda och "ingredienserna" inköpta så nu återstår det bara att komma igång och genomföra. Egentligen inte riktigt min grej. Det är mycket roligare att tänka ut idéer, planera och förbereda. Jag skulle behöva ha någon som utförde mina planer. "Jag har en plan" men ingen Jönsson liga :)



Dagens inköp på Ikea (med undantag av fåtöljen)

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Ser lovande ut! Kommer säkert att bli riktigt mysigt det där.

2009-02-08 @ 23:04:49
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0