Ingen snö, bara regn

I fredags fanns det förhoppningar om att det faktiskt skulle bli lite snö. Under färden till Hudiksvall snöade det ganska kraftigt. Men det var då och nu är nu. Jag var ut med hunden för stund sedan och upptäckte att det... ja, vad då? Kan ni gissa? Naturligtvis! Det regnade. Och den lilla gnutta snö som gick att ana på gräs och träd var puts väck. Var är det med vintern i år? Måste det regna så... (kan inte finna ord för min väderfrustration). I detta mörker behöver åtminstone jag det lilla ljus som snön faktiskt avger. Eller, snön avger förstås inte ljus men känns ljusare när marken är vit. Jag är vet att jag är tjatig och har skrivit flera inlägg om det här. Med risk att upprepa mig kan jag säga: Var sjutton är snön???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0