Dagen efter

Just nu känner jag mig jätteseg. Det trots att jag började dagen med en promenad i snöovädret hem till mamma för hämta Troy. Och som om det inte räckte har jag sovit gott flera timmar i eftermiddag. Men, men, tröttheten sitter i. Jag får nog försöka ta mig i säng tidigt i kväll. Arbete med grävet väntar i morgon. Och inte att förglömma, disken från gårdagens fest väntar också på min uppmärksamhet (idag orkade jag helt inte).

Det var som sagt fest här hos mig i går kväll. Den sista festen här hemma innan flytten till Gävle. Det var jättekul att så pass många hade möjlighet att komma trots all julstress. Jag kommer sakna allihop, det är då ett som är säkert. Men jag hoppas att en och annan hittar ner till Gävle för att hälsa på :)

Det enda tråkiga med festen var grannen som bultade på dörren och klagade på att vi störde. Och visst hade hon väl rätt antar jag. Klockan var 23 och vi var säkerligen ganska högljudda när vi pratade. Men vi spelade ingen musik och lite kan man väl ändå ta en lördagkväll. Och det är ju inte så att jag har fester var och varannan helg, långt från, verkligen långt ifrån. Men, men, stackars grannen var väl på dåligt humör och lät det gå ut över grannlägenheten där humöret tycktes vara på topp. Och en sak är säkert, det lär nog inte bli tystare när paret som köpt min lägenhet flyttar in. Två personer för nog mer liv än en stackars singel som jag (inte ens hunden skäller särskilt ofta här inne nu för tiden). Lite skadeglad kan väl jag ändå få känna mig över den saken, eller vad tycker ni? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0