Förkyld skolstart

Här kommer en mycket kort uppdatering. Jag hade planerat att skriva ganska mycket denna gång men jag känner att jag inte riktigt orkar sitta uppe så länge. Förkylning härjar i kroppen och huvudet känns just nu som om det ska sprängas av snor. Usch och fy för att vara förkyld och krasslig. Men man får väl vara glad att man inte har svininfluensa iaf.

Efter en mycket trevlig helg i Stockholm (mer detaljer och foton utlovas vid senare tillfälle) så var det idag dags för skolstart. Med förväntan steg jag in i klassrummet för att påbörja min utbildning till journalist. Vi tycks bara bli 18 studenter på utbildningen, om inte fler av de antagna dyker upp förstås. Jag kan säga så här om den information jag fått om utbildningen idag: det kommer verkligen att bli en jättetuff termin. Enligt läraren kräver utbildningen minst 40 timmar i veckan och vi ska vara beredda på att vi ibland måste jobba helger och dygnet runt för att bli klar med uppgifter. Låter inte det trevligt (sarkastiskt om ni inte gissade det). Jag måste medge att jag är ganska nervig om jag överhuvudtaget kommer att klara av det här. Det känns som alla utbildningar jag tidigare har gått (och de är många) är ingenting jämfört med denna. Men jag antar att det bara till att kavla upp ärmarna och börja jobba på. Trots allt slit tror jag nog att det blir både en rolig och lärorik termin.

Nu måste jag nog sluta skriva, stänga ner datorn och krypa ner i sängen för att överhuvudtaget ha en sportslig chans att ta mig upp i morgon. Håll tummarna för att förkylningen känns bättre i morgon!


Kommentarer
Postat av: Jullan

Krya på dig!

2009-09-01 @ 09:09:05
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: karro

De säger sådär för att skrämmas. Du fick visst höra samma visa som vi andra när man var och kikade in journalistutbildningen när man skulle välja utbildning i gymnasiet. De sa att man skulle inte tro att man var något, att det är den jobbigaste utbildningen i hela landet och när man var klar behövde man inte förvänta sig något jobb. Har dock efteråt hört att det där bara är en skröna av andra som studerar där. Det är en rolig utbildning. Det kommer nog gå alldeles utmärkt för dig ska du se :D

2009-09-01 @ 12:19:15
URL: http://creativestudio.blogg.se/
Postat av: Pia

Så spännande med journalistutbildning.. och det kommer säkert att gå bara fint för dig.. Hoppas du har kryat på dig nu..

2009-09-02 @ 15:00:19
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0