Fint besök...

fick vi hit till stugan i går. Det var en av Partypinglorna som till slut lyckats hitta hit. Absolut jättekul med besök :). Vi passade också på med att kolla in Viksjö-bydgens nöjen, loppis i Vikjsö och Gussjönoret (egentligen Gussjöbygdens nöje). Partypinglan, som är gillar att dansa till skillnad från undertecknad, funderade på att någon gång uppsöka just Gussjönoret när det bjudes till dans där. Undertecknads kommentar till dans på Gussjönoret eller för den delen någonstans passar sig knappast i skrift här på detta forum :).

Därefter lockade den varma augustidagen med ett bad. Och det blev ett havsbad. Vi drog iväg till Härnösand och underbara Smitingen. När man kommer fram till badplatsen kan man tro att man befinner sig på en strand någonstans vid Medelhavet. När man kliver ner i havet tror man inte längre det. Det var kallt, jättekallt enligt mig. Men när man äntligen vågar doppa sig så känner man inte längre av kylan och tur är väl det, för annars skulle säkerligen inte havsbadarna i vårt avlånga land inte vara särskilt många. Kroppsfunktionen att vänja sig vid kallt vatten kanske är kroppens funktion att få folk att tvätta sig innan det det fanns duschar med varmt vatten. Vem vet? :)

Förutom det kalla vattnet så var också vågorna jättehöga, iaf med svenskt mått mätt, eller kanske närmare med mina mått mätta. En och annan kallsup blev det nog när vågorna slog in över en och man inte var beredd. Men trots detta var det alldeles underbart att bada. Jag får jämnt för mig att jag inte tycker om att bada och blir förvånad när jag alltid väl i vattnet tycks älska det. Jag kan nästan inte få nog, tänka sig. Nej, det är nog så här: älskar att bada men avskyr att gå i badkläder på stranden ;)

Hursomhelst vill jag bara säga att det var jättekul med besök igår och jag hoppas att Partypinglan gärna kommer tillbaka till obygdens Viksjö :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0