En sommardag i augusti

Idag har det varit en riktigt härlig dag. Värmen har hållit sig runt 25 grader trots att det inte direkt varit solsken (ibland men inte hela tiden). Efter en riktigt lång sovmorgon tog jag med mig datorn ut på altan till min lilla stuga. Trots skugga var det alldeles perfekt värme att sitta där, inte för varmt och inte för kallt. Jag ägnade en lång stund åt både photoshop och att surfa runt bland olika bloggar. En oerhört rogivande eftermiddag.

Men säg det som inte har ett slut. Plötsligt var Troy borta hos mamma trots att jag visste att han satt fast här hos mig. Den lille skurken hade lyckats gnaga av sitt halsband. Jag har sett att han gnagt på halsbandet men jag trodde i min enfald att han trots allt inte skulle ta sig loss. Men tänk så fel man kan ha. I det läget hade Troy ännu inte rymt utan satt i famnen på mamma. Jag gick för att hämta ett av Viggos gamla halsband som substitut. Tyvärr var det aningens för stort och ganska snart var Troy fri igen. Men då blev det fart på honom. Plötsligt förstod han att han uppnått frihet. Som tur var hade grannen och alla deras hundar åkt hem så det var trots allt ingen större fara. Efter ett antal snabb löpningarna runt tomten fick så både far och son pumi springa ner och bada. Och bada gjorde de verkligen så nu ligger en alldeles dyblöt här bredvid mig och luktar så där "gott" som bara hundar kan göra efter att ha badat i en gyttjig sjö.




Kommentarer
Postat av: Madde

Cool bild :)

2009-08-09 @ 17:52:55
URL: http://madds.blogg.se/
Postat av: Pauline

fin bild och blogg:)

2009-08-09 @ 20:50:02
URL: http://paulinesjogrensdiary.blogg.se/
Postat av: Pauline

fin bild och blogg:)

2009-08-09 @ 20:50:06
URL: http://paulinesjogrensdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0