Det är bara att inse...

att vintern närmar sig med stormsteg. Minusgrader i morse (inte många men än dock) och frost på bilrutorna är väl ett säkert tecken på att nu går det utför. Och med utför menar jag förstås vintern, usch. Har ni inte förstått kan jag härmed meddela att jag fullständigt avskyr vintern. Fast vid närmare eftertanke har jag nog nämnt det tidigare. Hmm, det vore väl ändå bra om jag mindes vad jag skrivit tidigare. Men jag kan garantera att jag mången gång igen kommer att upprepa mig. Och speciellt säker är jag att jag om och om igen kommer att tjata om vintern, för jag AVSKYR VINTERN. Det finns dock en ljuspunkt under vintern. Kan ni gissa? Gissade ni på julen så gissade ni helt rätt. Adventstid och julen är det enda som gör att jag tar mig igenom de kalla, snöiga och alltför slaskiga vintrarna. Fast, jag är inte riktigt redo att ta sikte på julen ännu. Faktiskt långt ifrån. Kanske någon gång i mitten av november börjar julkänslan infinna sig. Och, bara för att det var lite frost i morse så är ju faktiskt inte vintern ännu här. Jag misstänker men framför allt hoppas att vi ännu får uppleva en stor drös av underbart vackra höstdagar :)

Bara för att skjuta upp mitt vintertänk lite till bjuder jag här på några härlig (iaf för mig) sommarbilder :). Remember and enjoy! Det ska iaf jag :)




Eftersom jag just nu är alldeles hundtokig så blir det förstås en bild på Viggo. För mig en härlig sommarbild. För er som tycker att det har blivit lite väl mycket hundbilder på sistone kan jag bara säga, tråkigt för för men det kommer att bli många fler, det lovar jag :)





De här sötnosarna är ett kärt sommarminne för min del. De föddes i midsommartider ï en blomhållare på min altan på stugan. Det var underbart att få följa hur dessa små fågelungar växte mer och mer för var dag som gick under en tvåveckorsperiod för att till sist se hur de tog steget ut ur boet och prövade sina vingar för sin färd ut i världen. Jag hoppas att alla mina fem "gudfåglar" har ett underbart fågelliv :)



Och så till sist en härlig prästkrage. Vad säger sommar mer än en prästkrage? Ljuva sommarminnen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0