Moderskänslor...

kan tydligen en schimpans hysa för två små föräldralösa tigerungar. Expressen berättar om schimpansen Anjana som har adopterat dessa tigerungar efter att man varit tvungen att separera dessa från sin tigermor. Den biologiska modern började visa ett aggressivt beteende mot sina små nyfödda knytten. Tigerhonan blev stressad av oroligheterna kring orkanen Hanna vilket orsakade den nämnda aggressiviteten. Men nu har i stället de här supergulliga tigerungarna fått en ytterst omtänksam mamma vars moderskänslor för sin adopterade telingar tycks vara lika stark som om de hade varit hennes biologiska. Är det inte underbart hur djur fungerar? De kan uppenbarligen ställa upp som föräldrar till ungar av helt andra arter och känna moderskänslor och kanske stolthet t o m, om nu djur gör det över huvudtaget. När jag läser sådana här solskenshistorier blir jag väldigt rörd och det är nästan så att ögonen tåras. Kan inte förstår varför jag blir rörd. Kanske är det bara så att jag förundras hur underbar djur faktiskt kan vara :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0