Lördag morgon...

och jag är redan vaken. Vaknade strax efter åtta. Skönt att inte sova bort hela lördagen (fast det är ju förstås skönt med lång sovmorgon också). Har precis ätit frukost och sitter och slöslappar (igen!!!) framför tv:n. Hittade en "goding" till serie, iaf minns jag den som det, men jag var i och för sig barn när jag såg den senast och då är nog allt på tv lite bättre. Minns ni serien Knightrider? David Hasselhof (ni vet han från Baywatch) spelar huvudrollen, en polis som blev skjuten och alla tror han är död medan en rik excentriker räddar livet på honom och ger honom ett nytt utseende och namn. Han får också något mer, och det var det jag fascinerades av som en barn, en bil med en massa fantastiska funktioner och som pratar och tycks tänka. En sådan skulle man ha, eller kanske inte, jag vill nog inte byta ut min "Snyggis", inte ens mot en talande bil. Silence is golden :). Hursomhelst, bilen, eller kanske bilens dator, heter K.I.T.T. och kan emellanåt vara ganska uppkäfting. Tja, är Knightrider lika bra som när jag var barn? Antagligen inte måste jag erkänna, lite för mycket
80-tal och David Hasselhof tillhör inte heller direkt mina favoriter. Men jag ska nog kolla in fler avsnitt trots allt, om inte för annat så av sentimentala skäl :)

Nej, nu får det vara slut på tv-tittandet. Någon nytta ska man väl ha av att ha klivit upp tidigare än många andra helger. Ha en trevlig lördag och glöm inte att käka en massa kanelbullar så här på Kanelbullensdag. Kanelbullar, mmm, gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0