Klumpiga jag...

tyckte det var fint väder idag, och det var nog inte bara jag som tyckte det förstås, och tänkte att jag skulle bege mig ut till Åstön för att fotografera lite fler höstbilder. Om ni inte vet det vid det här laget, Åstön är underbart :). Sagt och gjort, hoppade in i bilen någon gång efter halv fem i eftermiddag och styrde kosan mot just Åstön. Väl framme såg jag en lönn som jag mycket gärna ville fotografera, lönnen är ju så otroligt vacker i sin färgglada höstskrud. Lönnen stod i skogsbrynet och för att ta mig dig var jag tvungen att ta mig upp för, inte så branta men än dock, mossbeklädda klippor eller om nu det bara var lite större stenar. Detta borde ju inte vara något problem, snarare "a piece of cake". Men... inte för Veronica. Ni som känner mig vet att jag många gånger dumdristigt ställer till det för mig, eller hur?. Denna lilla expedition skulle antagligen ha gått alldeles smärtfritt om jag ändå hade haft ett par bättre skor på mig, kanske ett par joggingskor. Men jag kom direkt från jobbet utan minsta lilla ombyte med mig (jag hade inte planerat denna utflykt) och tänkte inte närmare på det där jag gick i mina jobbskor med klack (inte jättehög förstås, men tillräckligt). Så vad hände? Det kan ni kanske gissa. På väg ner från stenen gled jag med skorna på den den fuktiga stenen och mossan och givetvis ramlade jag. Visst har ni hört mig berätta om mina små olyckor tidigare? Jag var helt säker på att jag skulle bryta benet och undrade hur i hela världen jag skulle ta mig från Åstön. Men tur i oturen, det blev inget värre än en lätt stukning som dock värker lite grann just nu, men inte heller mer än jag kan stå ut, tack och lov. Men inspirationen till att fotografera avtog pga fallet och inte hjälpte det heller att det var så förb...  kallt och blåsigt. Det blev inte så många bilder, men några bjuder jag på här iaf, håll till godo :)

På vägen hem stannande jag till på Rusta. Skulle egentligen köpa lite färg (ja, ja, ni behöver inte säga att man inte ska köpa färg på Rusta, jag har hört det förr, men jag har riktigt god erfarenheter av Rustas färg och tänkte ge den en chans till) men kunde inte riktigt bestämma vilken eller vilka färger jag vill ha i vardagsrummet. Men istället hittade jag hundgrejor som lockade. Valptider närmare ju sig om nu någon mot all förmodan skulle ha missat det. Köpte ett liggunderlag att ha i valpens säng (som inte är införskaffad ännu) i en charmig ljus turkos färg samt ett underlag att täcka baksätet i Snyggis. Ni är nog några därute som undrar, vem i hela världen är Snyggis? Jo det ska jag berätta, det är min älskade bil, ni vet den där som blev nedsmutsad förra veckan. Givetvis kommer här en bild på den :)


Snyggis, en gudomlig Volvo C30

Har ni sett något så snygg? Kan aldrig tänka mig det :). En underbar bil kan jag meddela. Låt mig se, vad var det jag köpte på Rusta. Jo, att täcka baksätet. Det verkar funka riktigt bra, nu har jag förstås inte sett det i dagsljus ännu så det kan ju se förskräckligt ut. Men den är svart och inte något stormönstrat monster. Hoppas det blir bra. Bara för att man skaffar hund vill man inte förstöra bilen.

Nu är det slutbloggat för i kväll. Ska försöka gå och knyta mig snart, vore skönt om jag åtminstone kunde somna före tolv i natt. Men först lite från dagens fotoskörd :)


















Kommentarer
Postat av: Partypingla

Nyfiken på min hemlighet? Eller ska jag behålla den för mig själv?

2008-10-07 @ 20:56:15
Postat av: Veronica

Men vad tror du??? Jag är jättenyfiken förstås. Hemligheter är svårt för mig:)

Snälla, berätta, jag ber på mina bara knän :)

2008-10-07 @ 20:58:47
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Oj, jag glömde. Heja Djurgården!!!!

2008-10-07 @ 21:23:13
Postat av: Veronica

Sådana kommentarer ogillas skarpt på denna blogga :)

Kom igen Timrå, vad håller ni på med???

2008-10-07 @ 21:31:12
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0