Här sitter jag...

istället för att gå och lägga mig. Visst, det är fredagkväll, faktiskt har det hunnit bli lördag nu, och jag behöver inte kliva upp så där vardagstidigt heller. Men när jag uppenbarligen är så där jättetrött och har en skalle som verker något mer än lite borde jag egentligen krypa ner under täcket. Helt säkert skulle jag somna innan huvudet nuddat kudden. Varför sitter jag då här? Ja, om jag bara kunde svara på det. Jag orkar helt enkelt inte resa mig ur soffan och ta mig till sovrummet och den sköna sängen. Jag är för trött och det känns som om jag måste ha vuxit fast i soffan, hemska öde. Men går jag inte och lägger mig snart så kommer det att sluta med en sådan där jättelång sovmorgon och hela lördagen blir mer eller mindre bortsoven. Och det är verkligen inget att satsa på måste jag säga. Det blir som om man sover bort livet. Tror jag ska tillåta mig att sova till nio i morgon men sedan måste jag upp så jag får något gjort. Förresten, det finns något värre än jättelång sovmorgon (i och för sig är lång sovmorgon ganska underbart också) och det är om jag nu somnar i soffan framför tv:n för att vakna upp runt fyra-tiden på morgonkvisten. Det är jättejobbigt. För det första är man ganska stel, även om soffan är relativt bekväm är det ingen säng. För det andra har man ett svårt beslut att fatta i det läget, ska jag åter stänga till ögonlocken och fortsätta den sköna sömnen på soffan eller ska jag frysande (brukar oftast vara så i det läget) släpa mig till sovrummet och sängen och känna att den promenaden får mig att ofrivilligt piggna till. Hmm, inget drömläge direkt :) Borde nog försöka avsluta nattens osammanhängande svammel om huruvida (ett fantastiskt ord som används alldeles för sällan, eller hur?) jag ska gå och lägg mig eller inte och istället helt enkelt göra slag i saken och stänga av dumburken och laptop och och bege mig (låter som det är så långt bort och inte bara några meter) till sovrummet för att få min skönhetssömn (och det ska ni veta, den behövs verkligen!).

Innan jag säger tack och adjö för denna gången vill jag bara tipsa om en blogg. Dahlarna är en blogg som handlar om inredning, foto, tårtdekoration mm och som jag faktiskt gillar och brukar kolla till ganska regelbundet. Jag vill bara att ni ska kolla in tårta hon gjort till sin sons 5 ½-årsdag. Tårtan är i form av ett lejon och är läcker. Tänk om man kunde göra något sådant, eller hur? Kom ihåg, kolla in tårtan och känn er avundsjuk på riktig tårtdekorationstalang :).

Efter detta tips säger god natt och trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0