Fredag kväll...

och här sitter jag som vanligt i soffan och myser över att helgen än en gång infunnit sig. Livet är som allra bäst en fredagkväll och som extra grädde på moset så är det lönedag idag också. Givetvis blev det en vända ner på stan för lite shopping. Gissa vad blev? Det kan ni aldrig gissa? En ny handväska förstås. Vågar inte inte längre räkna hur många jag har. Men jag älskar verkligen handväskor. Min största last. Det finns bara ett problem med mina handväsksälsklingar, var ska jag förvara dem i min ynka lilla lägenhet :)

Har som vanligt kollat in Idol. Verkligen kul tema med ABBA. Gillar absolut i stort sett all ABBA-musik. Den är helt fantastisk och kan aldrig bli för omodern i mina öron. Är man född 1974 som jag är borde man väl vara mer eller mindre uppfödd på ABBA-musik men så är inte fallet för min del. Jag har faktiskt aldrig stått och mimat till ABBA och låtsats vara Agneta eller Frida. När jag tänker efter var nog Carola den första som jag mimade till, iaf vad jag minns. Nej, ABBA är musik som jag upptäckte som vuxen men inte blev den sämre för det. Och efter att ha sett filmen Mamma Mia i somras så har ABBA hittat tillbaka till mina favoriter (fast störst av alla är förstås Bon Jovi, inget kan ändra det :)) och spelas ofta i min ipod, både originalet och soundtracket från filmen. Som sagt härlig musik som gör mig underbart glad och som är medryckande nog att sjunga med i. Dock med tvivelaktigt resultat.

Så vad tyckte jag då om kvällens omgång av Idol? Jag kan bara säga "Kevin, Kevin, Kevin, vilken stjärna". Han känns som en färdig artist i min ögon. Utstrålning, scennärvaro och en underbar röst, vad kan man säga mer. Vilka tror jag hänger löst? Jag tror att det kommer att stå mellan Robin B, han känns lite tråkig tycker jag, och Sepideh , vilket är tråkigt för jag brukar gilla henne men kanske inte kväll. Skulle det inte vara för lillpojken Johans skrikande fans så borde det mest logiska vara att han åker ut för han lyckades verkligen att totaldemolera en så underbar låt som The winner takes it all.

I morgon blir fest, fest, fest!!! Det ska bli så där jättesuperduper kul :) Partypinglor, är ni redo??? Det är jag, om ni inte redan kunde gissa det :). Jag lovar att jag ska kämpa för att nå plats tre, första och andra plats verkar ouppnåeliga och jag säger "Respekt för partyseniorerna, Partypingla nr ett och nr två :)

Kommentarer
Postat av: Partypingla

Det är ju tydligen "seniorerna" som orkar festa mest! Se bara vad som händer om jag råkar vara sjuk, då ballar alla ur :) Men, men, som sagt: upp till bevis i morgon!

2008-10-25 @ 00:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0