Högre brevporto att vänta?!

Vad säger ni, skulle ni inte vilja ha en löneförhöjning? Då tycker jag att ni ska satsa på att nå den nivå som postens nya vd har på sin lön. 900 000 kr/månad. Ja, ni läste faktiskt helt rätt. Han tjänar faktiskt nästan en miljon kronor i månaden. Är det inte sanslöst??? Hur kan någon enskild person vara värd en sådan fantasisumma? Kan det vara så att VD:n är helt oersättlig? Det har jag mycket svårt att tro, hittills är det inte ofta någon inte kan ersättas. Hur kan ett statlig bolag som posten bara gå med på något sådant. Jag trodde att staten var tvungen att hålla ner kostnaderna, men tydligen gäller det inte toppcheferna. Den här mannen tjänar åtskilligt mer än vår statsminister (tyckte jag hörde att Reinfelt tjänar drygt 130 000 kr per månad) som skulle kunna sägas vara hans chef. Jag kan förstå att statsministern bör ha hög lön (dock inte i 900 000 kr klassen) för trots allt har han ansvaret för Sveriges ledning, men postens vd... Jag tycker det är helt osmakligt faktiskt. Vad ger det egentligen för budskap? Stackars brevbärare och annat folk på posten. Deras lön lär väl inte vara hög och knappast har de särskilt höga löneförhöjningar att vänta heller. Vart är vi egentligen på väg? Och vad gör man egentligen med en lön på 900 000 kr/mån som man inte kunde göra på en tredjedel, fjärdedel, femtedel eller t o m tiondel av den summan? Det skulle jag bra gärna vilja veta.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Ja visst är det skamligt! Lönebilden är verklige skev i detta land..

2008-11-19 @ 10:19:47
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: partypingla

De "på golvet" blir utan julbord....

2008-11-20 @ 14:39:42
Postat av: Veronica

Ja det är för j... Men som tur är har vd råd att äta julbord för alla anställda. Man vill ju inte att en vd ska gå hungrig :)

2008-11-20 @ 19:56:08
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0