Kolla in mitt fynd...

         

                            

Som jag nämnde i förra inlägget så var jag på auktion igår, vilket alltid är jättekul, speciellt denna för man brukar kunna göra billiga, men fina fynd, på denna auktion. Gårdagens fynd var denna alldeles underbara hund. Jag blev förälskad med första ögonkastet och bara visste att denna lilla hund måste bli min. Visst, lillvovven har en och annan skavank men gör inget. Skavanker säger att hunden har haft ett rikt liv och inte varit undanstoppad i något skåp. Någon har säkert älskat hunden lika mycket som jag gör idag. Det var svårt att hänga med i auktionen tills denna hund kom upp för utrop. Jag kunde inte slita min blick från denna. Och till skillnad från så många fina prylar som gick för kanske i snitt 30-40 kr så blev denna dyr. Faktiskt det dyraste jag någonsin köpt på auktion och vovven gick loss på hela 360 kr (jag har tidigare bara handlat på billiga auktioner, men jag antar att detta pris får räknas som lågt på många andra auktioner). Jag hade bara bestämt att denna skulle jag ha, till nästan vilket pris som helst. Någon sa att killen som bjöd emot mig var någon slags uppköpare och om han var beredd på att ge 350 kr så borde hunden vara värd mer. Hade han tänkt att sälja den vidare hade han säkert gjort ett kraftigt pålägg och är det sant att killen var just uppköpare så är det kanske ett fynd. Men jag bryr mig inte om hunden har något ekonomisk värde eller inte. För mig är det den absolut finaste prydnadssak jag har i hela min stökiga lägenhet. Vovven sitter just nu i mitt vardagsrumsfönster och bektraktar mig medan jag skriver om hans ankomst hit :)

Kommentarer
Postat av: Tankeflykt

Hunden är billig i jämförelse med Troy men betydligt mera lättskött.

2008-11-10 @ 19:37:12
URL: http://tankeflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0