Jul, börjar så smått längta

För bara några veckor sedan kunde jag inte tänka mig att det snart var jul. Kunde inte förstå hur affärer kunde skylta med juldekorationer redan. Jag var så långt ifrån redo att vara minsta lilla intresserade att köpa på mig nya juldekorationer som man kan tänka sig. Men nu... nu är det minsann annorlunda. Nu längtar jag till första advent när man får sätta upp adventsljusstakar och stjärnor i fönstret. Det är en sådan otrolig mysig period från första advent och fram till julen. Varmt, vackert och härligt ljus i vart och varannat fönster. Ljus, som så välbehövligt lyser upp vår mörkaste tid. Ljus, när vi som mest behöver det. Är det då konstigt att jag nu har börjat längta efter advent och jul? Att jag nu börjar intressera mig för allt julpynt som varenda liten butik tycks saluföra. Vill ha, vill ha, vill ha... tycks ha blivit mitt motto på julpyntsfronten :)

Idag har jag varit i Härnösand på Dollarstore och införskaffat en härligt julvarm löpare och en söt adventstjärna. Och det bara för 50 kr styck. Kan det bli bättre? Kolla in bilderna :)








Säkerligen blir inte detta de enda advent- och julinspirerande prylar jag kommer att införskaffa i år. Hittar jag något annat julläckert (och då menar jag inte julgodis :)) så kan ni ge er den på att jag köper det, om bara priset är rimligt förstås :)

Kommentarer
Postat av: Vera

Hej! tack fòr din kommentar pà min fototriss! :) Vad hàrligt med julsaker, saknar sànt hàr i Italien. Det àr inte samma kànsla tyvàrr! Ha det sà bra /Vera

2008-11-12 @ 20:18:54
URL: http://veraintoscana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0