I morgon gäller det...

Kommer Barack Obama bli den första demokratiske presidenten på åtta år? Kommer han verkligen bli den första färgade presidenten någonsin? Ja, enligt Aftonbladet rapporteras det nu om att Obama som väntat är i ledning kvällen innan det stora slaget. Och vi är väl många runt om i vår stora värld som förstås hoppas på att just Obama ska utropas som segraren efter att all rösträkning är över. Efter åtta år med George W Bush's krigslystna styre längtar världen utanför USA efter förändring. Och vi får väl hoppas att USA också vill ha förändring när det väl kommer till kritan. Jag måste dock medge att Barack Obama inte var min första favorit till presidentposten. Jag var en inbiten Hillary Clinton beundrare och ville mer än allt annat se henne som president. För mig var hon den kandidat som passade allra bäst på denna världstron. Hon är en stark kvinna med bestämda åsikter och är en av få världspolitiker som jag faktiskt beundrar. Men hennes chans till presidentämbetet lär nog vara för evigt borta i och med Obamas vinst. Hillary skulle inte ha möjlighet att kandidera till posten först om åtta år och då är hon nästan lika gammal som McCain är idag och att en så pass gammal kvinna skulle bli president får väl tyvärr anses vara en utopi. Men trots min besvikelse att vi inte får se Hillary som president måste jag erkänna att jag, precis som så många andra, har fallit för Barack Obama. Jag tror och hoppas att Obama kommer att bli den president som USA så väl behöver vid denna tidpunkt , ja jag tror att han blir den president som hela världen behöver. Kanske är nu krigshetsen över och alla inblandade parter får en välbehövlig chans att slicka sina sargade sår.

Så snälla USA, gör rätt val i morgon! För er egen skull och för vår skull, resten av världen.

Kommentarer
Postat av: Partypingla

Har du sett tabellen? Vänd den upp och ner och Timrå leder :)) Det är tur att de har "lov" så de kan träna lite :) Jag säger bara Heja Modo! och grattis till tabelledningen. Hahaha

2008-11-04 @ 22:39:18
Postat av: Veronica

Ja men visst, så måste det förstås varit. Timrå leder ju. Det är bara någon klantskalle som råkat vända tabellen upp och ner. Vilken tröst måste jag säga. Nu leker livet igen :)

Tyvärr, Modo går fett bort. Är det inte Timrå så får det bli Brynäs. Jag var ju Gävlebo i några månader för en så där tio år sedan som man vet ju var ens lojalitet ligger :)

Heja Brynäs!

2008-11-04 @ 23:06:00
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Ja, snacka om insnöad :)

2008-11-04 @ 23:14:20
Postat av: Veronica

Tack för det :)

2008-11-04 @ 23:38:29
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Gävle-insnöad?!

2008-11-05 @ 18:05:36
Postat av: Veronica

Haha :)

2008-11-05 @ 21:07:59
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0