En liten betraktelse på Hemköp

Idag var jag och handlade lite på Hemköp. Iofs inget kostigt med det. Men jag gjorde en intressant iakttagelse.

I kassan bredvid min var det några äldre damer i rullstol som handlade lite mat med hjälp av antingen släktingar eller vårdpersonal. Absolut inget konstigt eller fascinerande. Men det som var lite kul är att när en av de gamla damerna passerade kassan säger hon plötsligt att hon ville ha två trisslotter. Och det är det som jag tycker är fascinerande. Att trots man är gammal, riktigt gammal, så vill man köpa trisslotter. Man vill känna spänningen när man skrapar lotten och känna sig som en vinnare (åtminstone tills man inser att man inte ens vann 25 kr). Hursomhelst, jag tycker det känns ganska gott inför framtiden och ålderdomen att hoppet uppenbarligen är det sista som dör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0