Renovering badrum

I eftermiddag tog jag ut lite arbetslivstidsförkortning från jobbet och tog mig lite ledigt. Härligt! Den egentligen orsaken var att en kille från Golvettan skulle komma och kolla på mitt badrum för att sedan lämna offert.

Jag har i många år funderat på att renovera badrummet men inte först i år har jag kommit fram till att jag absolut måste göra det. Jag har vissa funderingar på att eventuellt flytta och som badrummet ser ut just nu så känns det inte som en försäljning skulle gå så bra (eller rättare sagt inte ge så mycket som jag skulle önska). Fick tips från en kompis som fixade sina badrum för några år sedan. Den här killen skulle vara jättebra. Så jag kontaktade honom och efter tag (ett ganska långt tag) dök han upp för att göra en bedömning. Verkade som en trevlig och duktigt kille med mycket goda förslag så det kändes riktigt bra. Ända tills jag en dag öppnade ett mail från honom och hittade den offert som han lämnade. Jag fick en smärre chock. Badrummet skulle kosta mig dryga 95 000 kr. Ja, ni läste rätt, 95 000 kr. Det kanske inte låter så mycket för vissa men jag ber er att tänka på att mitt badrum bara är 3,88 kvadratmeter för att vara exakt. Det kändes för mig som alldeles för mycket pengar. Och då ska ni veta att det var exkl vitvaror, badrumsmöbler och ny tvättmaskin som jag också behövde. Kanske är jag naiv? Kanske är det helt enkelt vad det kostar att renovera (kakla) ett litet badrum utan extra lyx? Vad vet jag, men för mig kändes det som ocker! Så nej till offert och inget kaklat badrum.

Istället vände jag mig till Golvettan för att satsa på nya våttapeter. Egentligen kanske inte vad jag hade tänkt mig, men det kan nog bli snyggt ändå. Så ny går jag i väntans tider (nej, jag är inte gravid). Väntan på en ny offert och vad den kan tänkas innebära kostnadsmässigt. Håll tummarna för mig att det blir ett överkomligt pris! Jag återkommer med uppdatering när jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0