Kom att tänka på drömmen jag hade i natt...

Jag drömde om min pappa. Kanske många inte tycker är så konstigt, men för mig är det för jag har aldrig gjort det förut (inte som jag kommer ihåg). Mina föräldrar skildes när jag var väldigt liten och jag har inga minnen av min pappa. Jag har alltså inte vuxit upp med honom. Så därför känns drömmen mycket märkligt. Jag minns inte i vilket sammanhang drömmen utspelades sig men han såg ut som på de fotografier som jag sett. Det konstiga är att jag i drömmen la märke till att jag aldrig hörde hans röst. Men förklaringen till det är väl att jag har absolut inga minnen av hans röst. Min pappa dog för nästan tio år sedan.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej igen! =)

Det är inte svårt att fotografera om man har en bra kamera. Min heter Nikon D60x och är en riiiktigt bra kamera. Men den var dyr så jag tror det är priset som gör att man blir mer uppmärksam på saker att fota. Man vill liksom använda den så mycket som möjligt för att göra det värt att man la ner pengarna på den. Eller nått =P



Angående ditt inlägg;

Den person som jag står allra närmast är min pappa. Han fick cancer för några år sedan och läkarna sa att han hade 50% chans till överlevnad. När jag trodde att han skulle dö så önskade jag att jag aldrig känt honom, att han dött innan jag kom upp i "medveten" ålder. Kanske låter sjukt.

Sen när han förstod hur dåligt jag mådde (kraftig viktnedgång, panikattacker m.m.) så började vi prata på ett djupare plan än vad vi tidigare gjort och då kände jag att ifall pappa skulle dö så var jag glad åt att ha alla dom underbara minnena iallfall (shit, nu är jag nära att börja grina här).

Min poäng är, du kände inte din pappa så du har inga minnen. Så länge drömmarna är bra drömmar så kan ju dom få skapa dina minnen. Jag vet inte om du förstår hur jag menar. Men min kompis gick igenom liknande grej som dig och jag uppmuntrade att hon skulle ta tillvara på drömmarna för att jag märkte att dom gjorde henne lycklig. Folk ser henne lite som galen när hon säger vad hennes pappa sa till henne i hennes drömmar. Men det är som om det är hennes sätt att lära känna honom. Även om det kanske inte alltid är sanning i drömmarna och även om de inte är på riktigt så kan det ju vara din "relation" med din pappa.



Jag hoppas iallafall att du får sova gott nu och att du får fler intressanta och bra drömmar om din pappa. =)



Sov gott!



(P.S. Min pappa överlevde men anses vara ett medicinskt mirakel. Han har levt ett bra liv och nyttigt och det var det som räddade honom)

2008-06-26 @ 00:46:15
URL: http://misspoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0