Klippt var det här!

Idag insåg jag att jag såg riktigt förskräcklig ut i håret och att något måste göras omedelbart åt detta problem. Givetvis hade jag inget frisörbesök inbokat den närmsta tiden (=omgående) och att få en tid idag hos Sax & Kam där jag brukar klippa mig verkade som en omöjlighet. Så vad gör man när man akut behöver klippas. Jo, man loggar in på Självfallets hemsida och kollar om det finns någon ledig tid. Det brukar oftast finnas det och så även idag.  Så dagen och frisyren var räddad. Men om det blev så där jättebra kan jag inte svara på. Jag har bestämt mig för att spara ut håret och det är det väl inte så lätt att ordna någon ny snygg frisyr i det läget. Fast jag kan inte påstå att jag fick så där jättestort förtroende för frisörskan. Hon verkade betydligt mer intresserad av The Hills på MTV än mitt hår eftersom hennes blick hela tiden drogs mot tv-skärmen och det som visades där. Men, jag ska väl inte klaga. Kan ju knappast bli sämre än innan.

Det tråkiga var att hon klippte av ganska mycket. Och visst, det behövdes. Topparna hade blivit så slitna och tunna att det fanns inget val. Men det känns som om all längd jag sparat ut sedan senaste klippningen för 16 veckor sedan är helt borta och det är tråkigt. Är det någon som har några tips på hur man undviker att få så slitna toppar? Borde väl inte färga håret så ofta men jag blir helt tokig när jag ser mina vita hårstrån (fick mina första gråa hårstrån något år innan 30).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0