Tillbaka till fattigdom och elände...

för nu är semestern slut och i morgon väntar jobbet, hemska tanke. Hur ska det här gå? Jag har verkligen vant mig vid det här fullkomligt totalt underbara semesterlivet. Att kunna känna sig så här fri som jag gjort under semestern är verkligen ett privilegium. Och visst, jag vet att denna frihet tyvärr är så långt ifrån möjligt som man kan tänka sig. Man måste vara ansvarsfull och jobba så man kan tjäna de där korvörena för att kunna betala nödvändigheter som hyra, räkningar och shopping i London :). Men lite mer frihet i vardagen vore..., ja det vore väl ändå önskvärt. Eller, det är kanske inte frihet jag söker, utan något som kan bryta det inrutade livet man lever när man jobbar. Ni vet, upp på morgonen, in i duschen, på med kläderna, frukost, biltur till jobbet, samma gamla vanliga jobb i åtta timmar, hem, middag, motionera, se på tv, gå och lägga sig osv. Snacka om inrutat! Men hur bryter man det? Någon som vet?


Vi får väl se om jag överlever första dagen efter semestern i morgon. Jag har ju iaf lite roligt att se fram emot. Tjejmilen-helgen i Stockholm med Partypinglorna (fokus på Party ej på tjejmilen, om ni förstår vad jag menar) och inte att förglömma, min vecka på Kefalonia i Grekland (avresa 9 september). Får försöka att fokusera på dessa tillfällen när det känns tufft. Jag återkommer med rapport om hur dagen förlöpte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0