Oh Holy Night

När jag bakade pepparkakor härom helgen så är det alltid tradition för mig att lyssna på julmusik. Men döm av min förvåning och besvikelse inte minst, att jag inte kunde hitta mina älskade julskivor.  Jag har överhuvudtaget inte minsta lilla aning vart jag har lagt dem. Så vad gjorde jag i detta desperata läge? Jo, jag svängde in på OKQ8 i Skönsberg och hoppades att de skulle någon bra julskiva. Utbudet var väl kanske inte det största men jag köpte iaf två skivor för 99 kr (billigt och bra), Destiny Child och Celine Dion. Skivorna var väl så där måste jag erkänna, men med ett enda jättestort undantag, Celine Dions version av Oh Holy Night. Till sak hör att det är den julsång som jag gillar allra mest. Att säga att jag älskar den vore en underdrift. Jag gillar den både på engelska och svenska. Celines version är underbar. I bilen fram och tillbaka till jobbet så spelas den om och om igen. Jag kan inte få nog av den. Och ni ska veta en sak, varje gång jag hör den får jag tårar i ögonen. Kan inte förstå varför. Även om jag vanligtvis är ganska gråtmild så brukar jag faktiskt inte gråta när jag hör musik, men varje gången sången når de höga tonerna tränger tårarna fram i mina ögonvrår. Det är väl allt tur att man är ensam i bilen, medpassagerare skulle antagligen tro att det brunnit riktigt för mig, tvinga mig från förarsätet och köra mig till akutpsyk :)

Tänkte iaf att jag skulle bjuda på Celine Dion och Oh Holy Night. Lyssna och njut, det ska iaf jag :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker inte du skulle hamna på psyk.. fällde en och annan tår jag med.. :) Hon e verkligen bra!



Ja, men det går bra både onsdag och torsdag :) så säg en tid så dyker jag upp:)

2008-12-08 @ 23:17:32
URL: http://karroooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0