Lussebullar, mums

Igår bakade jag lussebullar. Tänka sig, va? Det var första gången jag bakade i min nya spis. I och för sig lite skrämmande att jag bakar så sällan, jag köpte nämligen spisen i maj. Ska jag vara helt ärlig så jag nog inte bakat på ett helt år. Men nu blev det alltså lussebullar. Jag älskar verkligen lussebullar. Extra kul att jag lyckades baka dem i tid till Lucia i år, vanligtvis brukar jag inte ha bakat sådana förrän dagarna före jul. Tyvärr blev lussebullarna inte så där snarfagra, snarare tvärtom. Undrar varför de blir så skrynkliga? De såg ju inte så när jag stoppade in dem i ugnen. Men strunt samma så länge de är goda och det tyckte jag att de var. Jättegoda :). Och det ska ju synas att de är hemmagjorda, som mamma brukar säga :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0