Vilken underbar kväll :)

Efter ännu en tråkig dag på jobbet blev kvällen faktiskt det motsatta. Eftersom det har varit en varm dag bestämde jag mig för att plocka med mig lite käk, hoppa in i bilen och dra raka vägen ut till Åstön. Som ni kanske märkt är Åstön ett återkommande tema för mig. Och den enda orsaken till det är att jag fullkomligt älskar Åstön. En helt underbar och rogivande plats. Helt enkelt sommarens bästa smultronställe (favorit i repris sedan förra sommaren). Vädret var underbart, det var alldeles ljummet. Passade på att fota lite av det mesta på promenaden till favoritviken. Väl framme vid målet kan jag bara säga en sak: "åh så underbart vackert havet är i solnedgång". Käkade, skrev mina memoarer (inte riktigt, mer minnesanteckningar för att komma ihåg känslan i vinter) och njöt av utsikten. Kan det bli bättre???

På vägen tillbaka till bilen var det dock inte lika härligt. Givetvis trampade jag snett på en liten ynka sten på grusvägen och stöp. Har ni hört det förr, eller? Vad är det med mig egentligen? Kanske beror det skorna, jag hade nämligen samma på mig som vid senaste fallet på Åstön. Borde kanske lyda min morbrors råd han alltid ger när han hör om mina fall (det har varit åtskilliga genom året, klumpiga jag), "Vad hade du för skor på dig? Släng dom!" Lyckades hursomhelst skrubba ena knät och känner mig som barn på nytt för då var alltid knäna skrubbade.

Kolla in några av kvällens foton från Åstön!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0