Samma gamla vanlig grubblerier

Vad ska jag göra? Byta jobb? Byta karriär? Flytta från stan? Till Stockholm, Malmö eller Göteborg? Kanske utomlands (vore skönt att slippa vintern)? Varför inte köpa hus? Eller helt enkelt nöja mig med det jag har eller inte har? Det här är väl frågor som de flesta finner svar på någon gång mellan 20 och 30. Men inte jag. Jag bara grubblar, grubblar och för att inte nämna grubblar. Jag vet inte vad jag vill. Men jag vet iaf en sak. Jag är inte nöjd med mitt liv just nu. Och den största delen av min missnöjsamhet har tagit fokus på min jobbsituation. Det känns som om jag gjorde fel yrkesval i livet och att det är omöjligt att ändra på detta ödesval nu. Att på nytt studera till annat yrke känns rent ut sagt ganska kört. Möjligheten och viljan att utöka studielånet är ganska obefintliga, för inte säga lika med noll. Och även om jag hade haft denna möjlighet så vet jag inte vad jag skulle ha studerat. Det enda jag gör verkar vara att grubbla över och gnälla för min omgivning hur fel allting känns på arbetsfronten. Jag kommer liksom aldrig till skott till att ta itu med problemet. Jag verkar aldrig hitta en lösning, hur tillfällig den än kan tänkas vara. Så vad ska jag göra? Några idéer någon?


Kommentarer
Postat av: DENISE DORNELL

godnatt:)

2008-08-11 @ 23:49:04
URL: http://dld.blogg.se/
Postat av: DENISE DORNELL

aa:D tack!

2008-08-12 @ 00:18:52
URL: http://dld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0